Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2040221204   Intercanvi d'experiències dels psicopedagogs de les SIEI i els orientadors dels centres docents de secundària inclusius
2019-2020   Seminari de coordinació. Secundària en general
  
   24/10/2019 - 11/6/2020 (20 hores) de 16:00h a 17:45h
   CRP Ciutat de Badalona
   Av. Maresme, 192-212 (Badalona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Badalona
  
   Activitat passada a format virtual, instrucció 3/2020 de 13 de març. COVID19
  
Accessos   Veure plànol
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Intercanvi d'experiències en relació a la gestió dels problemes de conducta, TDAH i Altes Capacitats a Secundària.

Intercanvi d'experiències de professionals d'escoles per aprofundir i desenvolupar temes comuns d'interès, així com per analitzar propostes i materials d'aplicació a l'aula.
  
Objectius   1. Facilitar la coordinació dels MEE/USEE dels centres ordinaris de secundària.
2. Intercanviar experiències, recursos, estratègies i actuacions.
3. Compartir la pràctica educativa, objectius i criteris en relació a la inclusió des de la vessant del suport d’EE.
4. Reflexionar sobre la pròpia pràctica.
5. Aprofundiment en la gestió dels problemes de conducta-
6. Compartir criteris organitzatius, metodologies, eines i estratègies en l’atenció a la diversitat des de la inclusió.
  
Continguts   La proposta de treball consisteix en poder fer una reflexió conjunta sobre les estratègies i recursos d’atenció a la diversitat presents o no als nostres instituts/centres docents de secundària.
Es tractarà de que cada centre docent expliqui com té organitzada la diversitat, contrastar-ho amb les orientacions del Departament i veure quins aspectes son prou adequats i quins s’haurien de modificar en sentit de millora.
El marc de treball serà a partir del document “De l’escola inclusiva al sistema inclusiu” i la concreció dels continguts a tractar serà
- Elements teòrics
- Marc normatiu vigent
- El pla d’atenció a la diversitat del centre
- DUA i gestió d’aula
- Els PI
- El recurs SIEI
- El recurs AIS i el suport del CRETDIC
- Diversificació curricular
- El recurs UEC
- Altres temes proposats durant les sessions
- Gestió dels problemes de conducta, TDAH i Altes capacitats
- Estratègies per a l'atenció als alumnes amb dèficits d’atenció i hiperactivitat en el context natural de l’aula, tant a nivell general de gestió i organització de l’aula, com de suport personalitzat.
- Estratègies per a l'atenció als alumnes amb altes capacitats en el context natural de l’aula, tant a nivell general de gestió i organització de l’aula, com de suport personalitzat.

Calendari seminari ESO curs 2019-20

24 d’octubre. Transgènere, el procés de transició i d’acompanyament a l’escola.
​ Associació de famílies de menors transsexuals CHRYSALLIS
21 de novembre. Educació afectivosexual i adolescents amb diversitat funcional.
​ Gemma Deulofeu. Psicòloga i Sexòloga
16 de gener. Federació catalana d’esportistes amb paràlisi cerebral.
(sessió en horari de matí 12-13’30)
20 de febrer. Currículum competencial i avaluació per competències.
​ Jordi Royo. Professor d’ESO
19 de març. Recursos TAC per a la inclusió
​ Marta Folguera. Assessora del Departament d’educació.
30 d’Abril. Situacions d’emergència als centres educatius.
​ Andrès Cuartero. Referent del Col.legi de Psicòlegs de Catalunya.
​ (sessió en horari de matí 12-13’30)
7 de maig. Bases teòriques de neuropsicologia.
​ Jordi Godàs. Psicopedagog EAP B-55 de Badalona. Master en neuropsicologia.
​ Col.laborador de la Fundació Carme Vidal
11 de juny. Intervenció psicopedagògica des de la perspectiva de la neuropsicologia.
​ Sílvia Mayoral. Neuropsicòloga de la Fundació Carme Vidal
​ (sessió en horari de matí 12-
  
Formador/a   Equip SE EAP Badalona. Esther Crisol, M.Teresa de la Mano
  
Avaluació   Satisfacció de les persones en relació al disseny i el desenvolupament de l'activitat i percepció de la transferència a l'aula.
Avaluació dels materials i/o evidències justificades del treball realitzat.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Valoració positiva dels materials i/o evidències justificades del treball realitzat.
  
E-mail   crp-badalona@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dissabte   24/10/2020   1600   1730 
 Sessió 2   dijous   21/11/2019   1600   1730 
 Sessió 3   dijous   16/01/2020   1600   1730 
 Sessió 4   dijous   20/02/2020   1600   1730 
 Sessió 5   dijous   19/03/2020   1600   1730 
 Sessió 6   dijous   30/04/2020   1600   1730 
 Sessió 7   dijous   07/05/2020   1600   1730 
 Sessió 8   diumenge   11/07/2021   1600   1730 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent