2040221204 |
Intercanvi d'experiències dels psicopedagogs de les SIEI i els orientadors dels centres docents de secundària inclusius |
2019-2020 |
Seminari de coordinació. Secundària en general |
|
|
|
24/10/2019 - 11/6/2020 (20 hores) de 16:00h a 17:45h |
|
CRP Ciutat de Badalona |
|
Av. Maresme, 192-212 (Badalona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Badalona
|
| |
|
Activitat passada a format virtual, instrucció 3/2020 de 13 de març. COVID19 |
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Intercanvi d'experiències en relació a la gestió dels problemes de conducta, TDAH i Altes Capacitats a Secundària.
Intercanvi d'experiències de professionals d'escoles per aprofundir i desenvolupar temes comuns d'interès, així com per analitzar propostes i materials d'aplicació a l'aula.
|
| |
Objectius |
1. Facilitar la coordinació dels MEE/USEE dels centres ordinaris de secundària.
2. Intercanviar experiències, recursos, estratègies i actuacions.
3. Compartir la pràctica educativa, objectius i criteris en relació a la inclusió des de la vessant del suport d’EE.
4. Reflexionar sobre la pròpia pràctica.
5. Aprofundiment en la gestió dels problemes de conducta-
6. Compartir criteris organitzatius, metodologies, eines i estratègies en l’atenció a la diversitat des de la inclusió.
|
| |
Continguts |
La proposta de treball consisteix en poder fer una reflexió conjunta sobre les estratègies i recursos d’atenció a la diversitat presents o no als nostres instituts/centres docents de secundària.
Es tractarà de que cada centre docent expliqui com té organitzada la diversitat, contrastar-ho amb les orientacions del Departament i veure quins aspectes son prou adequats i quins s’haurien de modificar en sentit de millora.
El marc de treball serà a partir del document “De l’escola inclusiva al sistema inclusiu” i la concreció dels continguts a tractar serà
- Elements teòrics
- Marc normatiu vigent
- El pla d’atenció a la diversitat del centre
- DUA i gestió d’aula
- Els PI
- El recurs SIEI
- El recurs AIS i el suport del CRETDIC
- Diversificació curricular
- El recurs UEC
- Altres temes proposats durant les sessions
- Gestió dels problemes de conducta, TDAH i Altes capacitats
- Estratègies per a l'atenció als alumnes amb dèficits d’atenció i hiperactivitat en el context natural de l’aula, tant a nivell general de gestió i organització de l’aula, com de suport personalitzat.
- Estratègies per a l'atenció als alumnes amb altes capacitats en el context natural de l’aula, tant a nivell general de gestió i organització de l’aula, com de suport personalitzat.
Calendari seminari ESO curs 2019-20
24 d’octubre. Transgènere, el procés de transició i d’acompanyament a l’escola.
Associació de famílies de menors transsexuals CHRYSALLIS
21 de novembre. Educació afectivosexual i adolescents amb diversitat funcional.
Gemma Deulofeu. Psicòloga i Sexòloga
16 de gener. Federació catalana d’esportistes amb paràlisi cerebral.
(sessió en horari de matí 12-13’30)
20 de febrer. Currículum competencial i avaluació per competències.
Jordi Royo. Professor d’ESO
19 de març. Recursos TAC per a la inclusió
Marta Folguera. Assessora del Departament d’educació.
30 d’Abril. Situacions d’emergència als centres educatius.
Andrès Cuartero. Referent del Col.legi de Psicòlegs de Catalunya.
(sessió en horari de matí 12-13’30)
7 de maig. Bases teòriques de neuropsicologia.
Jordi Godàs. Psicopedagog EAP B-55 de Badalona. Master en neuropsicologia.
Col.laborador de la Fundació Carme Vidal
11 de juny. Intervenció psicopedagògica des de la perspectiva de la neuropsicologia.
Sílvia Mayoral. Neuropsicòloga de la Fundació Carme Vidal
(sessió en horari de matí 12-
|
| |
Formador/a |
Equip SE EAP Badalona. Esther Crisol, M.Teresa de la Mano
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones en relació al disseny i el desenvolupament de l'activitat i percepció de la transferència a l'aula.
Avaluació dels materials i/o evidències justificades del treball realitzat.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Valoració positiva dels materials i/o evidències justificades del treball realitzat.
|
| |
E-mail |
crp-badalona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dissabte |
24/10/2020 |
1600 |
1730 |
Sessió 2 |
dijous |
21/11/2019 |
1600 |
1730 |
Sessió 3 |
dijous |
16/01/2020 |
1600 |
1730 |
Sessió 4 |
dijous |
20/02/2020 |
1600 |
1730 |
Sessió 5 |
dijous |
19/03/2020 |
1600 |
1730 |
Sessió 6 |
dijous |
30/04/2020 |
1600 |
1730 |
Sessió 7 |
dijous |
07/05/2020 |
1600 |
1730 |
Sessió 8 |
diumenge |
11/07/2021 |
1600 |
1730 |
|
| |